EL bil lading
Veiledning, pris infoFra november 2024 har sameiet inngått avtale med en ny leverandør av ladetjenester(inne og ute): CURRENT.
Current har tatt over suppor tjenestene fra Bravide
Ny app: CURRENT Charge
Dagens app, Bravida Charge, skal fases ut. Vi oppfordrer alle beboere til å begynne å bruke CURRENT Charge, som allerede er tilgjengelig i App Store og Google Play. Den kan lastes ned og brukes på samme måte som Bravida Charge.
Dersom du fortsetter å bruke Bravida Charge, vil du på sikt måtte bytte til CURRENT Charge når Bravida Charge er faset ut.
Viktig: Alle i husstanden må ha sin egen app og registreres hos oss og CURRENT for å få beboerpriser. Meld fra til CURRENT hvis flere i husstanden skal bruke samme lader. De som allerede er registrert trenger ikke å registrere seg på nytt. Styret kan bistå med registrering hvis det trengs.
Merk: Appen er gratis å laste ned og bruke.
Priser:
Det er to ulike prismodeller for elbil-lading, avhengig av om ladestasjonen har kontakt med NordPool eller ikke. Normalt og nesten alltid vil ladestasjonen ha kontakt med NordPool, men en sjelden gang kan det oppstå situasjoner der ladestasjonen ikke har kontakt med NordPool.
Hvis ladestasjonen har kontakt med NordPool: |
Hvis ladestasjonen ikke har kontakt med NordPool (skjer sjelden) |
Oppstart: 1 kr (kun 1 kr, ikke pr. kWh) |
Oppstart: 1 kr (kun 1 kr, ikke pr. kWh) |
Strømpris: Spotpris fra NordPool |
Strømpris: 1 kr/kWh |
Sameiets andel: 1 kr/kWh |
Sameiets andel: 1 kr/kWh |
8 % til CURRENT |
8 % til CURRENT |
10 % til sameiet for nettleie |
10 % til sameiet for nettleie |
Fast kostnad til CURRENT: 69 kr/måned (pluss mva).
Pris på uteplasser: 3 kr/kWh.
Problemer med lading:
I høst opplevde vi en kort periode med ladeproblemer, som blant annet skyldtes en defekt ladekabel hos en beboer. Problemet er nå løst.
Hvis du opplever problemer med lading, anbefaler vi å teste ladekabelen på en av kommunens ladeplasser før du kontakter support. Det er nå hengt opp klistremerker fra CURRENT med QR-kode som kan scannes for å kontakte support (eksempel nedenfor).
App- eller programvareproblemer: CURRENT kan hjelpe med dette.
Fysiske feil på ladestasjonen: Feil meldes inn til CURRENT, som tar saken videre til Bravida dersom nødvendig.
For spørsmål eller hjelp, kontakt styret.
Epost: oksval3sameie@gmail.com
Webside: https://www.oksval3.no/
Se info om Current app: Info om nedlasting av app